Sari la conținut


PENTRU CINE, PENTRU CE A MURIT ISUS HRISTOS???

Moartea lui Isus crucea mantuirea ispasirea Crima de lesmajestate jertfa

542 răspunsuri la acest topic

#541 Gabriel_S

    Admin

  • Administrators
  • 26.018 posturi

Postat 08 februarie 2017 - 12:43

Da. S-a purtat foarte urat cu noi.
Apoi, este interesant ca sta cu ochii pe acest forum. Cum am deschis un topic pentru vizitatorii neinregistrati, in cateva ore a aparut cu un comentariu in care tuna si fulgera impotriva noastra.
Nu le stiu pe toate !!!

#542 Dana

    Membru avansat

  • Members
  • 3.184 posturi

Postat 01 septembrie 2017 - 05:34

.....................................................................................................................

In lume s-a incetatenit ideea ca Isus a fost pedepsit de catre Dumnezeu in locul nostru, ca planul lui Dumnezeu a insemnat ca Isus sa fie la un moment dat torturat fizic si omorat de catre oameni in scop de a fi chiar oamenii iertati, eliberati de pacate. Interesant... Azidimineata, citind niste cuvinte de-ale lui Isaia, mi-am dat seama ca ele ar putea fi interpretate in cel putin doua moduri (ca si multe alte cuvinte si situatii relatate in Biblie). Insa, ma gandesc ca doar unul poate fi corect.. si ma intreb care sa fie acela... cat de mult conteaza sau nu conteaza numarul de oameni care adera la o intelegere pentru ca ea sa fie corecta... si daca o intelegere poate deveni corecta pornind de la faptul ca e acceptata de mai multi oameni decat... o alta intelegere...

De exemplu, Isaia spune: "Totuşi, El suferinţele noastre le-a purtat, şi durerile noastre le-a luat asupra Lui, şi noi am crezut că este pedepsit, lovit de Dumnezeu, şi smerit. / Dar El era străpuns pentru păcatele noastre, zdrobit pentru fărădelegile noastre."

Hmmm... Daca Isaia s-ar referi aici la faptul ca torturarea fizica a lui Isus reprezinta o forma de pedeapsa a lui Dumnezeu... atunci ma intreb ce ar putea insemna... "NOI AM CREZUT CA este pedepsit, lovit de Dumnezeu, si smerit"... cu continuarea (care incepe cu "dar" si atunci pare ca incearca a corecta ceea ce "noi am crezut ca"): "DAR El era strapuns pentru pacatele noastre, zdrobit pentru faradelegile noastre"...

Isaia spune mai departe: "Pedeapsa care ne dă pacea a căzut peste El, şi prin rănile Lui sîntem tămăduiţi. / Noi rătăceam cu toţii ca nişte oi, fiecare îşi vedea de drumul lui; dar Domnul a făcut să cadă asupra Lui nelegiuirea noastră a tuturor.".

Cred ca in mod vizibil "pedeapsa care ne da pacea" este cea pe care o consideram ca "a cazut peste El"; in mod vizibil crestinii sunt impacati si traiesc in pace cu gandul ca... daca era vorba despre vreo pedeapsa, aceasta a cazut peste Isus si nu peste oameni. Din cate stiu, aceasta este ideea principala pe care o extrag crestinii din torturarea fizica si omorarea lui Isus: ca Isus a preluat "pedeapsa" in locul oamenilor; iar oamenii se "hranesc" continuu cu aceasta idee, simtindu-se / considerandu-se "tamaduiti" prin ranile Lui, datorita ranilor Lui. Se pare ca aici Isaia relateaza "o stare de fapt" pe care cu adevarat o regasim in lume...

Insa ma intreb totusi la ce se refera Isaia cu afirmatia ca "Domnul a facut sa cada asupra Lui nelegiuirea noastra a tuturor"... daca el ne spune oare ca Dumnezeu a luat nelegiuirea noastra si a pus-o efectiv in carca lui Isus si ca asta inseamna "a facut sa cada asupra Lui nelegiuirea noastra a tuturor"... sau daca Isaia ne spune de fapt ca Dumnezeu "a facut" - prin planul Lui de venire concreta a lui Isus pe pamant, printre oameni, cu o misiune legata de oameni, care... rataceau ca niste oi si fiecare isi vedea de drumul lui (drumuri anapoda, ma gandesc, din moment ce se vorbeste despre rataciri) - ca Isus sa intalneasca, sa se "izbeasca" de nelegiuirea oamenilor, care iata ca "a cazut asupra Lui", Isus fiind neacceptat, respectiv rastignit, torturat, ucis...

Intreb si eu...

#543 Gabriel_S

    Admin

  • Administrators
  • 26.018 posturi

Postat 03 septembrie 2017 - 11:19

Dana, niciodata pana acum aceasta prepozitie adversativa "dar" nu mi-a atras atentia asa cum s-a intamplat citind comentariul tau.
Nu am nicio indoiala acum ca prepozitia "dar" are rolul sa corecteze falsa credinta exprimata in versetul 4 (ultima parte a versetului) din cap 53:
"şi noi am crezut că este pedepsit, lovit de Dumnezeu, şi smerit".

Indiferent cum ar interpreta cineva corectia facuta de Isaia in versetul 5 ("Dar El era străpuns pentru păcatele noastre, zdrobit pentru fărădelegile noastre. Pedeapsa, care ne dă pacea, a căzut peste El şi prin rănile Lui sîntem tămăduiţi ") ar trebui sa ne fie clar faptul ca Dumnezeu nu L-a lovit, nu l-a zdrobit si nu L-a pedepsit pe Isus in locul nostru.

Este adevarat, Isus a murit aici, la noi, a fost ucis de oamenii rai ce nu i-au mai suportat prezenta si dragostea dezinteresata pentru oameni,
este adevarat ca in contextul mai larg al acestei crime oribile, Isus a fost lovit si zdrobit de rautatea oamenilor...
dar asta nu s-a intamplat pentru ca Dumnezeu a vrut sa-L loveasca, sa-L zdrobeasca si sa-L pedepseasca pe El in locul nostru!

Asta ne spune Isaia prin acesta prepozitie adversativa prin care este inspirat sa corecteze credinta oricui va crede ca Isus a murit din vointa lui Dumnezeu,
pedepsit de El in loc sa ne pedepseasca pe noi.
Nu le stiu pe toate !!!





1 utilizatori citesc acest topic

0 membrii, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi